Laman web ini direka khas untuk ahli-ahli Team Gaban Laut yang selama ini sentiasa memberikan sokongan padu keatas setiap aktiviti yang dijalankan. Selama lebih 7 tahun kita telah sama-sama melalui pengalaman suka dan duka, banyak perkara yang dapat kita semua belajar. Terhasilnya laman web ini adalah sebagai menghargai sumbangan semua yang terlibat. Wasallam...

Hubungi: teamgabanlaut@yahoo.com.

Friday, January 25, 2013

Ikan Terkuat Didunia


Kejutan fizikal dan mental, itulah yang dikatakan aksi yang paling optimum dimana semua otot-otot badan kita akan bekerjasama bagi mencapai matlamat yang satu, menewaskan "Ikan Terkuat Didunia". Topik yang akan membawa semua kaki pancing mengenali apakah yang dikenali sebagai ikan terkuat itu.

Dengan menggunakan turutan 1 ~ 9, TGL akan berkongsi apakah kesukaran yang bakal dialami oleh para pemancing jika ingin mencubanya.

1. TUNA


Raja-mereka iaitu tuna bluefin, secara literal boleh memecahkan jantung anda kerana bentuknya yang seperti kepala torpedo-kepala, cepat tirus atau berbentuk semi bulan, membuatkan mereka menjadi makhluk renangan terpantas didunia.Pemancing-pemancing yang berperang dengan bluefin gergasi sering berakhir dengan masalah belakang. Ikan ini beratnya diantara 300~1,000 pound (rekod 1496).Sesungguhnya, makhluk berdarah panas ini seperti lembu-lembu jantan yang mengamuk laut.

2. MERLIN



3. STURGEON


4. TARPON



5. AMBERJACK



6. NIUGINI BASS



7. PIRAIBA



8. PIRARUCU



9. GIANT TREVALLY (GT)


Selamat mencuba.

Terbitan TGL